Related Posts with Thumbnails

Monday, February 1, 2010

Sathia lega, Kelantan bangkit

Utusan Malaysia Online
01/02/10

KOTA BHARU - Jurulatih Kelantan, B. Sathinathan kembali menarik nafas lega selepas pasukannya melakar kemenangan ketiga di laman sendiri, kelmarin.



Sathianathan berkata, kemenangan 3-1 ke atas Pulau Pinang, yang meletakkan pasukan itu di tangga keempat liga, memberikan kelegaan seketika buatnya ketika perjalanan liga masih jauh.



"Walaupun kami nampak tertekan selepas dibolosi awal pasukan pelawat, pemain berjaya mengatasi tekanan, dan menjaringkan gol pada separuh masa pertama.



"Selepas gol pertama jaringan Nor Shahrul Idlan, kami mengusai permainan dan hasilnya, kami menjaringkan dua lagi gol pada separuh masa kedua," katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.



Sathianathan gembira dengan peningkatan yang mula ditunjukkan oleh barisan serangan Kelantan yang membuktikan mereka sudah bersedia memburu kemenangan demi kemenangan.



"Walaupun kita gagal menjaringkan gol ketika menentang Perak Selasa lalu, malam ini kita berjaya menjaringkan gol.



''Ini membuktikan bahawa jentera serangan sudah menemui sentuhan penyudah," ujarnya.



Ketika ditanya mengenai keputusannya menggantikan Halim Napi, Sathianathan berkata, penjaga gol veteran itu terpaksa dikeluarkan ekoran kecederaan di separuh masa pertama, bukannya disebabkan oleh strategi.



"Jadi saya memasukkan Syed Adney bagi menggantikan Halim.



''Secara keseluruhan saya berpuas hati persembahan yang dipamerkan oleh Halim.



''Syed Adney sudah mendapat rentak serta berjaya melupakan kesilapan sebelum ini dan ia merupakan satu perkembangan positif buat dirinya dan pasukan," ujarnya.



Pada perlawanan kelmarin, Kelantan bangkit dari ketinggalan satu gol dan berjaya menewaskan Pulau Pinang 3-1.



Penyerang sensasi kebangsaan, Nor Shahrul Idlan Talaha membuktikan ketajaman penyudah apabila menjaringkan hatrik pertamanya musim ini untuk membantu Kelantan meraih tiga mata berharga di laman sendiri.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

-RedWarriorsFC News- ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO